Tenanglah...

hati harus tenang....jiwa perlu senang....walau hanya tinggal kenangan...dalam hati masih mampu tersenyum riang..jangan ada pilu..apatah lagi sendu...bila rindu datang bertandang..doa indah sudilah mengundang...takkan pernah rasa kesal..takkan pula rasa sedih ......dah memang sebegitu sedari asal....takkan mungkin jiwa letih....

Friday, September 16, 2011

TRIP TO A/S-YAN-KEDAH : PART2

Sampai sahaja di Stesyen Bus Syahab Perdana Alor Star tepat jam 3.30 ptg...

aku terus ke kounter mara bertanya ttg bus ke Yan, sungguh menyecewakan , katanya bus baru saha bergerak.... kata  pakcik yg menjaga kouter tersebut.. bus seterusnya jam 5 ptg... dalam keadaan kecewa aku akur.. terus mengambil tempat untuk menunggu bus yg seterusnya.... aku sempatlan mengambil bbrapa gambar suasana di stesyen bus... lengang dan sederhana sahaja.... aku terus tgg dan menunggu.....

di bawah ini pic suasana di stesyen bus syahab perdana...



Setelah menunggu hampir 1 1/2 jam.. tepat jam 5 ptg... bus yg di tgg masih lgi tdk tiba2... aku sudah mulai rasa tidak sdp hati... aku berjln menuju ke kaunter...sungguh mengecewakan ... bus yg di tgg tlh pun berlalu.. katannya bus penuh., x bhnti ambil org pun.. bertapa sakitnya hati..... dlm keadaan sedikit kecewa dan sedih... aku menuju ke kaunter tranasional ..

syukur ada yg mahu membantu, kata  org di kaunter ade satu bus ke guar akan jalan dlm 5 minit lg... akhirnya aku naik uga bus tu dgn tambang rm 4.70 ke guar.......

sesampai saja di guar aku dijemput oleh kakak kesayanga ku... miss adibah..... sempat aku call masa tgh sdh di tinggalkan bus.... katanya pada ku "tu lah.. nak sgt dtg senyap2.... tgk dah jadi macam2..... " kik3.. salah aku juga....akhirnya....jam 630 ptg baru aku selamat sampai di YAN..... satu perjalanan yg sgt panjang  dan meletihkan....
muka aku yg kepenatan, kekecewaan dan  kesedihan dlm bus ke guar...



*** aku kecewa dgn perhidmatan dan PENJAGA KAUNTER bas MARA  yang sungguh tdk mesra alam , dan tdr ketka menjalankan tugas...

*ada lagi cerita yg mahu aku kongsikan bersama.... ikuti ceritaku  pada post yg akan dtg...


No comments: