Tenanglah...

hati harus tenang....jiwa perlu senang....walau hanya tinggal kenangan...dalam hati masih mampu tersenyum riang..jangan ada pilu..apatah lagi sendu...bila rindu datang bertandang..doa indah sudilah mengundang...takkan pernah rasa kesal..takkan pula rasa sedih ......dah memang sebegitu sedari asal....takkan mungkin jiwa letih....

Sunday, September 18, 2011

TRIP TO A/S-YAN-KEDAH ( PERJALANAN PULANG )

sedikit cerita sambungan dari cerita 2 yg lepas... semoga kalian semua tidak bosan membaca cerita2 pengalaman hidup ku sdri.....

Perjalan balik ke kl dari Yan, kedah.....


aku x tahu kenapa semakin hari perhidmatan bas awam (MARA) dari  SP-YAN-A/S semakin teruk.. masanya x teratur.. dan seringkali terdapat bus yg rosak.... mungkin pihak MARA patut memantau semua jadual dan keadaan bas 2 yg mahu digunakan..... kik3 pandai2 jerk aku agi nasihat... tapi mmg betul lah.... aku ngaku mmg jarang naik bus.. tapi agak kecewa lah  bila sesekali naik bas awam , keadaan jadi macam nih.... sekali sekala x pa.. tp ..... ntah lah... dah kerap sgt kot.....


keadaan kat bus stand , YAN.... lamanya kene menunggu bus nak ke alor star..... bus dah sampai tapi masih x blh masuk sehinggalah masa yg di tetapkan cukup.... letih.. dgn keadaan kerusi yg rosak.. terpaksa lah aku berdiri menuggu hampir 1 jam... kakak aku nih dah x leh thn... amik paper terus duduk...




Perjalanan pulang ke kl...satu lagi perjalanan jauh yg agak panjang.... nilah akiatnya klu x amiklg  tiket balik siap2 ... huk2.. terpaksa amik tiket ke alor star untuk balik kl... nasib baik kakak aku nih sanggup teman dan tlg aku bawa barang yg aku borong x padan2 tuh blk ke kl... kik3...



kesiannya kene menunggu.......


akhirnya setelah menunggu beberapa jam... sampai juga aku ke stesyen bus syahab perdana Alor Setar, aku terus pergi mengambil tiket.. syukur , dapat juga tiket, jam 5.30 pm...  Bas Etika juga... 2 jerk yg ade pun.... syukur lah....


BERSAMBUNG.............................




*** ada lagi cerita yg seterusnya... ikuti post2 ku yg akan datang.....


1 comment:

mohad said...

masa menunggu tu...boleh lah tenguk gelagat orang ramai..seronok juga..